Krishantering och kriskommunikation
Motsvarar en heldagskurs
23 delmoment
1 tim 33 min video
4.3/5 (105 Betyg)
Publicerad 2016-02-16
Uppdaterad 2024-05-06
Ingår i premium
Om kursen
I utbildningen får du lära dig att hantera krissituationer, att förbereda och träna din organisation i krishantering och vad ni ska tänka på vid intern kommunikation på företaget och extern kommunikation med media och andra berörda parter. Genom utbildningen får du ta del av verkliga exempel på fungerande och ickefungerande krishantering och kriskommunikation och får insikt i de psykologiska aspekterna kring krisens fyra faser och de åtta utvecklingsstegen i kristrappan. Utbildningen rustar dig med nödvändiga förberedelser för att du ska kunna agera säkert i kriser, skapa goda medierelationer och hantera akuta situationer som olycksfall och dödsfall som kan inträffa i verksamheten samt ger råd kring hur du bör agera om hotelser riktas mot organisationen. Relevanta nyckelord:Krisberedskap, Kommunikation, Mediehantering, Krispsykologi, Kriskommunikation, Krisplanering, Samhällsskydd, Riskanalys
I kursen lär du dig
Kurssinnehåll
Kursen hålls av
Vanliga frågor och svar
Krishantering och kriskommunikation
Motsvarar en heldagskurs
23 delmoment
1 tim 33 min video
4.3/5 (105 Betyg)
Publicerad 2016-02-16
Uppdaterad 2024-05-06
Ingår i premium
Kursen ingår i följande paket